'Tujuan kau memang betul'


Assalamualaikum and hai. Salah ke kalau kita membenci seseorang yang bukan mahram untuk elak daripada zina? I mean zina hati zina mata dan sebagainya. Sebab kita nak elakkan dari hati lebih menyukai dia. Salah ke? tak salahkan.. tapi kadang-kadang tu, rasa ada juga salahnya sikit.

Islam tak mengajar pun kita untuk membenci siapa-siapa kecuali musuh Islam. Hmm.. so how? what should i do? 

Berbalik kepada tajuk hati hari ini. 'Tujuan kau memang betul' Ya. aku rasa tujuan aku memang betul. nak perbetulkan apa yang salah. apa yang haram memang tak boleh dihalalkan. macam cinta.couple.bergirlfriend.berboyfriend. benda tu haram untuk lakukan. sebab dalam Islam ada penegasannya dalam pergaulan. tak boleh pergaulan bebas. nak bercinta, HARAM sebab perkara ini boleh membawa kepada kemaksiatan.

Tak kisah lah kalau kau jaga adab pergaulan sekalipun. kau pakai tudung labuh. dia pakai kopiah. tak bersentuhan. jaga pandangan (alahai kononnya) tapi perasaan cinta tu ada. itu boleh dikategorikan sebagai zina hati. syaitan suka perkara ni. sebab senang untuk lalaikan manusia melakukan kemaksiatan bila dah terlalai dengan cinta dunia cinta yang ditegah oleh Allah.

Jadi, setelah 500++ hari bercinta atau suka yang bukan mahram tu.. aku rasa lebih baik aku lupakan semuanya ni. aku taubat weiii.. taubat sangat-sangat. aku nak lupakan dia. sebab dosa aku dah banyak. tak nak tambahkan lagi dengan dosa maksiat ni. jadi aku putuskan untuk tutup semua account, kecuali blog ni. hahahaaaa. sebab dia tak tahu aku ada blog? maybe hiks hahah. 

Aku putus tanpa say 'goodbye' atau tinggalkan sebabnya. Aku padam semua account supaya susah untuk dijejaki. Aku tak nak binasakan pahala dia. sebab dia soleh bagi aku. Hm. Lagipun memang tujuan ini betul. Elakkan dari zina hati juga. Allah kan suka manusia yang bertaubat. Lagipun dunia dah nak akhir zaman. Bila-bila masa sahaja kiamat nak berlaku. Taubat lah wei.

Allah tahu tujuan kau betul. Mungkin Allah akan gantikan dia dengan yang lebih baik atau perjalanan cinta antara kau dengan dia akan lebih indah selepas ini. Kahwin... dengan cara yang sah. Bercinta... dengan cara yang halal.

Syurga. Tempat orang yang melakukan suruhan-Nya.

Wassalam♥

3 comments:

  1. Allah :( terimakasih dik atas teguran secara xlangsung.

    ReplyDelete
  2. semoga Allah gantikan akak dan awak dgn lelaki yang baik dan halal untuk bercinta sampai syurga :) Aaameen.

    ReplyDelete